Petik Attila az új vezetőedző!

A negyvenhárom éves, korábbi újpesti és pécsi tréner számára nem ismeretlen a Nyéki Imre uszoda, hiszen az elmúlt négy évben ő irányította a klub utánpótlását. A következő szezontól a felnőtt csapat meccsein ülhet a kispadon. Céljairól kérdeztük.

Gratulálok a kinevezéshez!

Köszönöm!

Mikor keresett meg az ajánlattal a klub vezetése? Mennyire volt nehéz meghozni a döntést?

Miután Tóth László a múlt héten nemet mondott, akkor kerestek meg. Egyáltalán nem volt nehéz döntés igent, mondani. Egy edző mindig ilyen feladatokra vár, és én is szerettem volna egy olyan OB1-es csapatot irányítani, ahol ilyen játékosok vannak, és minden egyéb feltétel is maradéktalanul megfelel az egyesület működéséhez. Négy évvel ezelőtt ezért is választottam az OSC-t, mint utánpótlás edző, mert láttam a csapatban perspektívát a klubban, és most úgy alakult, hogy az elsőszámú csapatot is én irányíthatom.

Mennyi időre szól a megbízatásod?

Egy évre.

Az elmúlt négy év alatt, a felnőtt csapat életébe, munkájába, napi rutinjába mennyire láttál bele?

A munkájukba nem, az edzéseiket egy-két alkalom kivételével nem látogattam. A mérkőzéseiket, amikor időm engedte mindig megnéztem. A játékosok nagy többségével napi kapcsolatban voltam, gyakran találkoztunk az uszodában, mert egymás után edzettünk esténként. 

petik_a.jpg

 

Az öt új játékos kiválasztásában feltételezem nem volt beleszólásod, mégis mi a véleményed róluk?

Valóban nem volt beleszólásom, ezt a vezetés intézte. A távozó játékosok posztjaira kerestek és találtak is jó játékosokat, úgy érzem, hogy sikerült mindenkit pótolni, bár még nem látom át a teljes képet, hiszen egy napja vált hivatalossá a kinevezésem. Mindazonáltal igyekszünk egy igazán ütőképes csapatot összerakni, amely mind a bajnokságban, mind pedig a Magyar Kupában esélyes legalább a döntőre.

A csapat nem válogatott tagjaival mikor kezditek a közös felkészülést?

Augusztus első hetében, de ők addig is kapnak majd egyénileg elvégzendő feladatokat. Júniusban nekem még az utánpótlásban van feladatom, le kell vezényelnem a végjátékot, és utána kezdhetem meg a felkészülést az OB1-es teendőimre. 

Ha egy év múlva ilyenkor beszélgetünk, akkor mi az az eredmény, amivel igazán elégedett lennél? 

Ezt most még nehéz megmondani, hiszen meg kell várni a játékos keringő végét. Mindenképp szeretnék vagy a Magyar Kupában vagy a bajokságban döntőt játszani, de ennél is fontosabb, hogy minden meccsen kihozzuk magunkból a maximumot, csapatként tudjunk végig küzdeni a szezont.

A BL milyen prioritással szerepel a terveid között?

Abszolút fontos. Meg kell várni, hogy milyen lebonyolítás lesz, mert ez még nem dőlt el. Az esetleges Final Six-be jutásról majd tavasszal lehet beszélni, addigra kialakulnak majd az erőviszonyok. Azon leszünk, hogy úgy álljon össze a csapat, hogy tavasszal esélyünk legyen a hatos döntőre. 

Ha röviden kéne megfogalmazni az edzői hitvallásodat, akkor mi lenne az?

Ha a játék képét nézzük, akkor a védekezést emelném ki. Egy nagyon masszív védekezést szeretnék összerakni a fiúkkal, hiszen a jó védekezésre lehet felépíteni a megfelelő támadó játékot.

Sok sikert mester!